tirsdag 31. august 2010

Første blogginnlegg, og første oppgave i IKT

Dette blir mitt aller første blogginnlegg. Noensinne.
Jeg har aldri hatt en blogg før, og har egentlig aldri sett for meg at jeg skulle ha en heller.
Vel, nå har jeg en blogg!

Et ypperlig motiv for meg til å spy ut allslags trivialiteter og hverdagsnonsens, som ingen egentlig har lyst til å lese om. Føler du deg truffet? Vel, synd for deg :-)

Å lage en blogg var altså første oppgave i IKT for lærere. Det vil si, deler av første oppgave. Den var firedelt.
Del 1: 
  • "Logg: Jeg ønsker et notat der du beskriver dine begrunnede valg i bruk av programvare og maskinvare. Denne gang om oppretting av blogg."
Logg. Akkurat. Jeg blir overmannet av en kvalmende følelse av flashback til videregående og særoppgaver. Jeg hater logg. Særoppgaven min handlet forresten om Agnar Mykle, jeg skrev den natta før innlevering, og faket loggen fra ende til annen. Fikk 5!

Uansett.. Mine begrunnede valg i bruk av programvare og maskinvare. Hm.. 
Et kjapt google-søk gir meg dette:

programvare
subst. m/f programvare () [pɾu'gɾɑmʋɑːɾə] program som kjøres på datamaskin

Jeg hjerter google. Vel, det er mange programmer som kjøres på datamaskinen min. Nettleseren for eksempel. Google Chrome.. Usikker på om jeg er inne på noe nå? Rimelig sikker på at jeg ikke er det.. Vel, jeg får be om hjelp fra min kjære samboer, som lett kan forveksles med "mannlig datanerd" :-) Senere kanskje..

Jeg googler videre..

maskinvare
Kjøpe Billig Gressklipper?
Husqvarna - maskinene du trenger for en ny sesong i hagen. Se her.
www.Husqvarna.com/no

Hm... jeg elsker google, men noen ganger er selv ikke google nok. Dessuten trodde jeg Husqvarna var en symaskinprodusent? Vel, nok om det. Den loggen får jeg komme tilbake til.. Antakeligvis natt til mandag 13. september ;-)

Tredje punkt på oppgavelisten var produktet. Bloggen. Ferdig! Neste! (Ja, jeg hopper over punkt 2 for øyeblikket. Refleksjonsnotat. Føler meg ikke reflektert nå)

Ja, jeg føler meg fornøyd. Mye gjort, på én kveld.. En (halv) time er vel mer nøyaktig tidsbruk ;-)

Adjø, far vel :-)

3. 

2 kommentarer:

  1. Hehehe :P Føler med deg, siden jeg sitter i samme knipa.. Vi får leie inn noen til å oversette for oss :P Men god start, det må jeg si! Thumbs up =)

    Ser deg i morgen =)

    Katrine =)

    SvarSlett